ЭРХ ЗҮЙН ХӨТӨЧ

Зөрчлийн тухай ойлголт, зөрчил шалган шийдвэрлэх ажиллагаа Хэрэг бүртгэлт

Хэрэг бүртгэлт

Асуудлыг шийдвэрлээгүй тохиолдолд гомдол гаргах

Зөрчлийн хэргийн оролцогч хэрэг бүртгэлтийн шатанд эрх бүхий албан тушаалтны шийдвэр, үйл ажиллагааны талаар прокурорт гомдол гаргах эрхтэй бөгөөд хуульд зааснаар гомдлоо заавал бичгээр гаргана.

Зөрчлийн хэрэг бүртгэлтийн явцад гаргасан прокурорын шийдвэрийг эрх бүхий албан тушаалтан эс зөвшөөрвөл шийдвэрийг гарснаас хойш ажлын 3 өдрийн дотор тухайн нэгжийн дээд шатны прокурорт гомдол гаргана.

Прокурор гомдлыг хүлээн авснаас хойш ажлын 5 өдрийн дотор шийдвэрлэх бөгөөд шийдвэрээ гомдол гаргагчид танилцуулах, эсвэл хүргүүлэх ажиллагааг заавал хийнэ.

Гомдол гаргагч прокурорын шийдвэрийг хүлээн зөвшөөрөхгүй бол шийдвэрийг хүлээн авснаас хойш ажлын 5 өдрийн дотор дээд шатны прокурорт нь гомдол гаргах эрхтэй.

Дээд шатны прокурорт нь гомдлыг хүлээн авснаасаа хойш ажлын 5 өдрийн дотор хянан шийдвэрлэх бөгөөд энэхүү шийдвэрт оролцогч гомдол гаргах эрхгүй. Өөрөөр хэлбэл эрх бүхий албан тушаалтны шийдвэр, үйл ажиллагаанд гомдол гаргах шат үүгээр дуусч буй юм.

Прокурор гомдлыг шийдвэрлэхэд Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн 15.6, 15.7 дугаар зүйлд заасан журмыг баримтална.

  • Хүсэлт гаргах /Зөрчлийн тухай хууль 1.13/

Зөрчил шалгах тодорхой ажиллагаа явуулах тухай хүсэлтийг хэргийн оролцогч зөрчлийн хэрэг бүртгэлтийн шатанд эрх бүхий албан тушаалтанд амаар эсхүл бичгээр гаргаж болно.

Эрх бүхий албан тушаалтан нь оролцогчоос гаргасан хүсэлтийг хангах үндэслэл тодорхой бол даруй, шалгах шаардлагатай бол түүнийг хүсэлт гаргаснаас хойш ажлын 3 өдрийн дотор багтаан хүсэлтийг хангах, хэсэгчлэн хангах, хангахаас татгалзах шийдвэрийн аль нэгийг гаргана.

Эрх бүхий албан тушаалтнаас оролцогчийн хүсэлтийг шийдвэрлэх, уг шийдвэрт гомдол гаргахад өмнө дурдсан “Эрх бүхий албан тушаалтны шийдвэр, үйл ажиллагаанд гомдол гаргах” журмын зохицуулалт мөн адил үйлчилнэ.


http://e-khutuch.mn/guide/print/26/235/complain